Terapia logopedyczna

Terapia logopedyczna dzieci z autyzmem w Centrum Wspomagania Rozwoju Dziecka AaKuKu polega na oddziaływaniu terapeutycznym przebiegającym na trzech poziomach.

 

1.gifPierwszy z nich to budowanie umiejętności komunikacyjnych dziecka zgodnie z jego wiekiem i indywidualnymi możliwościami.

 

 

 

2.gifDrugi poziom to przygotowanie optymalnych warunków dla pojawienia się mowy czynnej czyli odpowiednie przygotowanie narządów artykulacyjnych oraz maksymalna stymulacja mowy werbalnej.

 

 

3.gifTrzeci poziom to łączenie umiejętności powstałych na dwóch poprzednich poziomach czyli nauka wykorzystania mowy czynnej w sytuacjach komunikacyjnych, jako narzędzia do porozumiewania się z otoczeniem.

 

 

Program terapii logopedycznej powstaje na podstawie dokładnej obserwacji trudności w zakresie porozumiewania się i mowy. Jego celem jest rozwijanie tych umiejętności przez tworzenie optymalnych warunków odpowiadających indywidualnym potrzebom dzieci. Podczas oddziaływań terapeutycznych, zgodnie z indywidualnymi potrzebami dzieci wykorzystywane są elementy metod takich jak:

 

  • elementy modelu TEACCH (strukturalizacja miejsca i plany aktywności),
  • elementy stymulacji sensorycznej,
  • elementy Ustno –Twarzowej Terapii Regulacyjnej Castillo Moralesa,
  • elementy metody Werbotonalnej,
  • ćwiczenia oddechowe, fonacyjne,
  • metody wywoływania głosek: pasywne, odczytywania mowy z ust (wzrokowe), przekształceń fonetycznych, oraz wywołania dźwięku drogą usprawniania narządów artykulacyjnych,
  • ćwiczenia słuchu fizycznego, fonemowego i fonetycznego,
  • elementy logorytmiki,
  • wspomagającą i alternatywną komunikację z zastosowaniem gestów, obrazków (MAKATON, PECS – Picture Exchange Communication System),
  • zabawy relacyjne i naprzemienne.

 

Dla kogo terapia logopedyczna?

 
Terapia logopedyczna skierowana jest do dzieci u których obserwuje się:

  • trudności w porozumiewaniu się,
  • opóźniony lub nieharmonijny rozwój mowy czynnej,
  • trudności w rozumieniu mowy,
  • zakłócenia wyrazistości mowy związane z trudnościami w wypowiadaniu niektórych dźwięków mowy,
  • nieprawidłowości w pracy narządów mowy przejawiające się, między innymi, trudnościami w przyjmowaniu pokarmów, nawykowym oddychaniem przez usta.

 

Dodatkowe informacje oraz zapisy na zajęcia przyjmowane są drogą telefoniczną lub mailową. Kontakt

 

Przeczytaj także:


Code&Design ©Michał R.Bogusław